Normes per a la utilització de les series
de rapidesa
2. L’alumne/a intentarà fer totes les operacions possibles
en 2 minuts.💣
3. Qualsevol equivocació deu ser ratllada.
4. Cal que les operacions es resolguen mentalment, sense
cap ajuda (ni dits). No poden escriure res més al full de resposta.
5. Cada operació ben contestada val un punt.
Dia
|
Sumes
|
Restes
|
Multiplicacions
|
Divisions
|
Problemes
|
Normes per a la utilització de les series de problemes.
1. Cada alumne/a disposarà d’un full de resposta, amb la
quadrícula del número resultant i altra per al contingut. Ex. 5 llibres.
2. L’alumne/a intentarà resoldre el problema plantejat,
amb una lectura (normal, sense enfatitzar les dades). Soles es pot repetir una
vegada més. (màxim 2 lectures).
3. Qualsevol equivocació deu ser ratllada. Problemes i sol·lucions:
Anem fent la serie 10. 2 vegades per setmana.
Anem fent la serie 10. 2 vegades per setmana.
4. Cal que les operacions es resolguen mentalment, sense
cap ajuda (ni dits).
5. Cada operació ben contestada val un punt. Ha d’estar
be, tant el número com el contingut.
6. L’alumnat portarà el registre d’operacions fetes correctament
en la taula anterior.
Propostes d’ampliació:
És necessari que tinguin un gran domini del nostre sistema de numeració, i amb aquesta finalitat cal fer activitats com les següents:
• Comptar de manera ascendent i descendent d'un en un, de dos en dos, de tres en tres, etc.
• Determinar els nombres anterior i posterior d'una sèrie numèrica.
• Buscar la desena més pròxima.
• Buscar un nombre situat entre uns altres dos.
• Determinar el nombre més gran o el més petit d'entre dos nombres.
Per a què serveix?
Aquest projecte consisteix en una nova metodologia del
tractament del càlcul global a partir de la proposta sistemàtica de
sèries de col·leccions de cinc problemes de càlcul mental, que l'educador/a
proposa a la classe dos cops a la setmana, com a mínim, i d'unes proves
diagnòstic que permeten avaluar el procés d'aprenentatge i maduració dels
alumnes.
Podem classificar les activitats de càlcul segons
l'hemisferi cerebral que utilitzem per dur a terme el procés numèric:
• El càlcul global té lloc a la part dreta del cervell.
• El càlcul analític es dóna a la zona esquerra. En el
càlcul global es processa la informació a partir d'imatges. Per exemple, si
proposem el problema següent: - 2 pomes i 3 pomes, quantes pomes són? Els alumnes el resoldran a partir d'imatges: veuran les
pomes i després respondran. En aquest procés de resolució no hi ha una
seqüència, la resposta es veu a l'instant.
En el càlcul analític es processa la
informació a partir de símbols numèrics. Si preguntem:- Quant fan 15 més 30? Els alumnes ho resoldran amb processos de comptatge:
sumaran primer les unitats i després les desenes; o amb mètodes més
perfeccionats, com ara sumar primer 10 i 30 i, tot seguit, afegir- n'hi 5.
Aquests processos són seqüenciats; al contrari dels
globals, després es poden explicar. Els alumnes, per poder dur a terme el
càlcul analític, han d'haver adquirit un gran nombre de destreses.
buenas tardes, Maite. soy la mama de Ruben Balajel, En uno de los mensajes de telegram dijiste que para la semana que viene hace falta el libro digital de valenciano . lo tenemos que descargar aunque tengamos el libro fisico? o es solo para los que no tienen el libro en casa? gracias
ResponderEliminarHay actividades en el libro digital que no aparecen en el físico. Por tanto si se pide una actividad digital será necesario el libro digital, y por el contrario si aparece en el físico pueden utilizar ambos.
ResponderEliminar